Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2014 18:44 - Тракийските племена отвъд Дунав
Автор: andorey Категория: История   
Прочетен: 12491 Коментари: 22 Гласове:
13

Последна промяна: 18.05.2023 12:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Книгата на Александър Чертков "Тракийските племена отвъд Дунав" е издадена през далечната 1851 година. По това време видният учен, археолог и историк Александър Чертков е председател на Московското историческо общество в Русия. Книгата "Тракийските племена отвъд Дунав" ( О преселений фракийских племен за Дунай и далее на север к Балтийскому морю и к нам на Русь) е част от голямото изследователско наследство на Александър Чертков.

     За нас, съвременните българи, непримирими с неясните и несъстоятелни теории за произхода ни, изследването на руския учен от средата та ХІХ век заслужават особено внимание. Те внасят различно мислене, друга логика, други принципи и друго тълкуване на изворите, останали от античните и ранносредновековните автори, с което картината в историята се променя значително.

     Заглавието на книгата, макар и спокойно звучащо, възбужда от днешна гледна точка много голямо вълнение. Българският читател се интересува от съдбата на собствения си народ и когато стане дума за траки, гети, даки, мизи, одриси и т.н. не е безразличен. Ето защо тази студия, макар и неголяма като обем, прави впечатление с логичността на основната си теза - балканските (и собено отвъддунавските) траки мигрират на север, подгонени от развилнелите се римски завоеватели по техните земи.

     Материалното наследство, което оставя Римската империя по българските и балканските земи и до днес буди възхищение с трайността, практичността си и семплия си, но красив начин на изпълнение. Но за многобройното тракийско население, това означавало чуждо робство и чуждо присъствие. Част от траките приели римското господство без изявена съпротива, но други трудно се примирявали със загубата на независимостта си. И се оттегляли в свободните земи на север, североизток и северозапад. И така донасят в тези земи своята култура, религия и език.



image

 
  Книгата на Александър Чертков, в двуезичен вариант, е преведена и отпечатана на български език, през 2011 година.



Гласувай:
13



1. leonleonovpom2 - Поздравления!
26.01.2014 21:49
Така е! И векове след това, част от емигрантите се връщат, не същите разбира се, а потомците им, но съхранили в значителна степен езика и родовата памет!
цитирай
2. germantiger - Да ме прощава автора на постинга и блога за рекоментара ми не по темата
27.01.2014 09:34
1. leonleonovpom2 - Поздравления!
26.01 21:49
Така е! И векове след това, част от емигрантите се връщат, не същите разбира се, а потомците им, но съхранили в значителна степен езика и родовата памет!

...

Ако автора на постинга беше посочил хилядфите руски автори и книги писали за другите участвали (и участвали много повече в генезиса на украинци и руснаци) а именно всякакви балти, скандинавци, различни степни групи, то тогава техните наследници биха написали какво ?!

Иначе казано leonleonovpom2, не си "присвоявай" руските наследници, защото етнически те никак не са български,"виж" духовно и религиозно на база азбука, книжовност и вяра са наистина с право старобългарски и православни. За това би бил абсолютно прав!
цитирай
3. andorey - Привет!
27.01.2014 09:41
Здравейте г-н Симеонов, радвам се да ви чуя отново.
Има много подобни книги, но едва наскоро те започнаха да виждат бял свят, благодарение на труда на известни и по-малко известни образовани българи, които не се влияят от чуждо мнение, а търсят истината за нашия произход.
Книгата може да бъде поръчана тук -

http://knigabg.com/index.php?page=book&id=25387

цитирай
4. andorey - Привет, Германе!
27.01.2014 09:52
Прав си наистина - балти, скандинавци, тюрки, кавказци, и други също са участвали в етногенеза на украинците и руснаците. Само че ние си търсим нашето и приемствеността в българската история. Германци и славяни винаги са живели в съседски отношения и също доста са влияли помежду си.
цитирай
5. germantiger - Да
27.01.2014 10:02
andorey написа:
Прав си наистина - балти, скандинавци, тюрки, кавказци, и други също са участвали в етногенеза на украинците и руснаците. Само че ние си търсим нашето и приемствеността в българската история. Германци и славяни винаги са живели в съседски отношения и също доста са влияли помежду си.


Да търсиш е добре и правилно, да внушаваш или манипулираш както на мен ми "звучи" leonleonovpom2 не приемам. Да приемем, че проблема е в моето "ухо" ;)

Моите коментари и въобще "спор" отначало коментирайки са с леон, а що иде реч за книгата - изненадох се, че има такава и по тази тема още в 19-и век - изненадваща находка на автор и заглавие.

ЗА ДА БЪДА ДОКРАЙ ТОЧЕН, НАДЯВАМ СЕ ИСТИНЕН И ВСЪЩНОСТ КОРЕКТЕН ЩЕ ДОБАВЯ:
ЛЕОН, КАКТО И ВСИЧКИ ВИЕ И ОСОБЕНО СПАРОТОК ПРЕДИ ВРЕМЕ СТЕ АБСОЛЮТНО ПРАВИ В ТРАКИЙСКОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ЕЛИНИ, ЕТРУСКИ И ЛАТИНИ-БЪДЕЩИ РИМЛЯНИ. В това тракийско влияние аз съмнения нямам и това е благодарение на прочетеното тукв блог.бг на първо място. За това трябва и да ви благодаря!
цитирай
6. germantiger - Оркестър сивири ТУШшшш
27.01.2014 10:10
Ето един, който търси "своето" различно от вас:

http://kolevm38.blog.bg/history/2014/01/26/predcite-na-bylgarite-sa-uchastvali-v-syzdavaneto-na-nad-tri.1232041

ПРЕДЦИТЕ НА БЪЛГАРИТЕ СА УЧАСТВАЛИ В СЪЗДАВАНЕТО НА НАД ТРИ МИЛИАРДА И ПЕТСТОТИН МИЛИОНА ЖИТЕЛИ НА ПЛАНЕТАТА

И коментара ми "там" ако оцелее

Прощавайте иронията, все пак не е сарказъм!
Бъдете по-смел, другарю!

Всички читави хора на планетата са българи и руснаци.

Всички гадни и зли са западняци и неславяни - 100% ЕС и мериканоси ;)

Адам и Ева със сигурност и Господ несъмнено са българи и всъщност славяни!
цитирай
7. germantiger - ...
27.01.2014 10:12
Постинга ти ще линкна на един познат и в една група във вибокс7 и спирам да "замърсявам" темата тук скоментари на други, което не е съвсем коректно!
цитирай
8. andorey - Привет, Германе!
27.01.2014 11:55
Ти си първият човек, който ме посрещна тук в блог бг и то благосклонно и това няма да го забравя...
Може да пусна един постинг за моите немски приятели, с които се познавам и поддържам връзка от доста години...
цитирай
9. amitaba - Здравей Андрей,
27.01.2014 14:00
Дойдохме си на думата: връщайки се век и половина назад в историографията, намираме основанията на съвременни хипотези, а връщайки се повече от 20 века назад в историята, откриваме изумително движение на големи групи от хора на хиляди километри, довели до общи балкански, европейски и азиатски корени... и до назоваването на едни и същи етнически групи с различни имена, от което положението още повече се усложнява. Разбирам вълнението ти :)
цитирай
10. andorey - Привет, Амитаба!
27.01.2014 17:13
Всъщност думите по изложението съм ги взел от уводът към изданието на книгата и съм прибавил и малко мои...
Аз мисля, че вече и за децата става ясно как точно се е развила историята на българските земи... Имам предвид общите рамки на развитието на историята ни.
Мисля да представя и още няколко книги като тази на Ал. Чертков в следващите седмици.
цитирай
11. demograph - Поздрав за постинга. поръчвам си книгата на мига! Благодаря! Успех!
27.01.2014 18:28
andorey написа:
Здравейте г-н Симеонов, радвам се да ви чуя отново.
Има много подобни книги, но едва наскоро те започнаха да виждат бял свят, благодарение на труда на известни и по-малко известни образовани българи, които не се влияят от чуждо мнение, а търсят истината за нашия произход.
Книгата може да бъде поръчана тук -

http://knigabg.com/index.php?page=book&id=25387


цитирай
12. sparotok - северните траки
27.01.2014 18:40
Андрей, не съм запознат с работата на Чертков и няма как да я коментирам, но ще спомена това, че без да се проучи обстойно историята на траките обитаващи земи на север от Дунава, не само българската история ще остане неясна, но и тази на цяла Източна Европа.

Поздрави!
цитирай
13. vmir - В книгата има позовавания на изключително любопитни факти, събития и летописи,
27.01.2014 18:48
а имперските панславянски и великоруски трактовки трасират пътя и изясняват важни предубеждения в българската история, възприети директно с руската терминология (например неизбежното "робство" на траките във всяка от империите, в които са живели), прехвърлена на българска почва и отнесена за по-късните исторически периоди и събития. Идеята на книгата в общи линии е, че безкрайните миграции на траките от юг на север и северозток е бягство от робството към свободата. Тогава имперските трактовки все още не са били достигнали до идеята, че балканския произход на славяните не е най-доброто основание за претенции над Балканите, и идеята за славянското море, което се движело от север на юг към Балканите, още не е съществувала.
цитирай
14. andorey - Привет, Генерале!
27.01.2014 20:48
Мислих си, че си ми сърдит, ама няма значение...
Книгата си заслужава да бъде прочетена...
Поздрави и успехи през новата 2014!
цитирай
15. andorey - Андрей, не съм запознат с работата ...
27.01.2014 20:54
sparotok написа:
Андрей, не съм запознат с работата на Чертков и няма как да я коментирам, но ще спомена това, че без да се проучи обстойно историята на траките обитаващи земи на север от Дунава, не само българската история ще остане неясна, но и тази на цяла Източна Европа.

Поздрави!


Да, така е. Може би част от балканските траки в І век бягат при даките отвъд Дунав, а когато в началото на 2 век са притиснати от император Траян бягат още по на север, заедно със самите даки... Според някои автори, българите водят летоброенето на известния Именник от годината 117, свързана с завземането на Дакия от император Траян и столицата Сармизагетуза.
цитирай
16. andorey - За ВМир
27.01.2014 21:01
Действително руската имперска политика е определяща по отношение съставянето на историята на близки и далечни народи. Но това не е всичко. Руснаците несъзнателно или съзнателно търсят връзка със южните земи с Балканите. Това са земите на старата култура, това са земи на стара цивилизация, било то тракийска, гръцка или римска... Всеки иска да се докосне до старата цивилизация, да се докаже като неин приемник. Руснаците също в това отношение търсят връзка с Тракия, Рим, Гърция... Непосредствена връзка, каквато е оттеглянето на север и североизток на големи групи даки, гети и други тракийски племена, бягащи от римското робство...
цитирай
17. vmir - 16. andorey,
28.01.2014 00:13
Да, в книгата има многобройни доказателства, че населението от двете страни на Дунава е еднородно или дори едноплеменно, има дори не едно и две зашеметяващи доказателства за това, че Дунава е бил много по-малко препятствие, отколкото днес ни се струва, вероятно заради функцията му на държавна граница през целия ни съзнателен живот, която несъзнателно проектираме и върху древността. Виждам обаче, че и ти подемаш руската терминология безкритично. Римско "робство"? И днес много българи напускат България и бягат от "робство"... Трябва да внимаваме с думите, защото робството води "освободители", те пък могат да изискват отплата или благодарности, което пък е манна небесна за спекуланти и престъпници, представящи се за събирачи на отплата и т.н. все печално известни последствия...
цитирай
18. iliyanv - Книгата - фототипно издание на оригинала
31.01.2014 16:21
https://sites.google.com/site/runiistoriaii/misi-ctistae---cisti-mizi
цитирай
19. leonleonovpom2 - Правилно е отбелязал Спароток, ...
01.02.2014 08:58
Правилно е отбелязал Спароток, неяснотите около траките ,населяващи земите /границите им/ отвъд Дунава, създава неяснотите около историята на Източна и част от Средна Европа. Защото траките не са живели само северно от гръцките полиси и до Дунава да речем....
цитирай
20. get - - С какво започва повествованието в книгата (издадена 1851г.) на Александр Дмитриевич Чертков "О переселении ...
02.02.2014 20:55
… ФРАКИЙСКИФ ПЛЕМЕНЬ ЗА ДУНАЙ и ДАЛЕЕ НА СЕВЕРЬ, КЬ БАЛТИЙСКОМУ МОРЮ „И к намъ на Русь”.?
Тя започва с ... "Даки, или Геты, жили зъ древнейших времена, в горахъ Родопа в южной Фракии и занимали всю страну, от Гема до Дуная ..."
- Какво четем при Страбон по въпроса ? ... "Прочие, елините са приемали, че ГЕТИТЕ са ТРАКИ.
А гетите са обитавали от двете страни на Истър, както и мюзите, които СЪЩО СА ТРАКИ и са еднакви с народа, който днес се нарича мизи. От тези мюзи произхождат също и мюзите, които днес живеят между лидийците, фригите и троянците. А самите ФРИГИ СА БРИГИ, ТРАКИЙСКО ПЛЕМЕ, каквито са и мигдоните, бебриките, медовитините, витините и тините, и, според мен, също така и мариандините. Всички тези народи, разбира се, НАПЪЛНО СА НАПУСНАЛИ ЕВРОПА, НО МЮЗИТЕ (МИЗИТЕ) СА ОСТАНАЛИ ТАМ.
И Посидоний според мен е прав в предположението си, че Омир поставя мюзите в Европа (имам предвид тези в Тракия), когато казва:
После обърна очи лъчезарни в обратна посока,
вгледан далеч към родината на коневъдци тракийци
и на мизийци, прочути в бой ръкопашен…
Защото със сигурност ако Омир имаше предвид мизите в Азия, то изказването нямаше да е свързано. Всъщност, след като Зевс извръща очи от троянците към земята на траките, би било акт на човек, който обърква континентите и не разбира фразата на поета, да свърже с Тракия земята на азиатските мизи, които не са „далече”, а имат обща граница с Троада и са разположени зад нея и от двете й страни, а са отделени от Тракия с широкия Хелеспонт. ..."

- Какво казва Procopius в "History of the Wars" по този въпрос ?
" Тогава, докато Хонорий държеше имперска власт на Запад, варвари завзеха земите им, и ще кажа кои са те и по какъв начин те направиха това. [395-423 AD] Имаше много готски народи в по-ранни времена, точно както и понастоящем, но най-големите и най-важни от всички са готи, вандали, вестготи и гепиди. В древни времена, ОБАЧЕ, ТЕ СА НАРИЧАНИ Sauromatae(белодрешковци – б.м.) и Melanchlaeni(чернодрешковци – б.м.) ИМА(и сега(!) – б.пр.) някои, които наричат тези народи ГЕТСКИ(!). Всички те, се отличават един от друг, само по техните имена, както е казано, и не се различават по нищо друго. Защото всички те имат бели тела и руса коса, и са високи и красиви, без отлика, и те ползват едни и същи закони практикуват еднаква религия. Защото всички ТЕ СА ОТ АРИАНСКАТА ВЯРА И ИМАТ ЕДИН ЕЗИК, наречен готски и, както ми се струва, че всички те произхождат от едно племе, а по-късно от имената на тези, които предвождали всяка група бяха различаеми.
ТЕЗИ СА ХОРАТА ИЗПОЛЗВАЛИ ДА ЖИВЕЯТ НА река Истър ОТ СТАРО ВРЕМЕ. На Gepaedes е притежание и страната на Сингидунум [15] и Сирмиум (по) Късно , от двете страни на река Истър, където те са останали устроени дори до времето ни.

- Отново се връщам на Страбон, и казаното от него във връзка с Менандър(автора) ?
„Вижте какво казва и Менандър за тях, което, както човек с основание би могъл да предположи, не е измислено от него, а е взето от историческите разкази:
„ВСИЧКИ НИЕ ТРАКИТЕ, а най много от всички ние, ГЕТИТЕ
[защото И АЗ се хваля, че СЪМ ОТ ТОЗИ РОД], не сме особено сдържани”

- А за мен понятията "гети", "готи" и "венеди" използвани от древните географи ... визират народи, БЛИЗКОРОДСТВЕНИ ПОМЕЖДУ СИ ! - Защо смятам така(?) мога да се обоснова, но ще изисква доста писане(обяснения) ... и вероятно ще досадя , изчерпвайки търпението на читателите ? :))

П.П.
- А относно отстъплението на траките-гети под напора на римските легиони в ПЪРВИ ВЕК ... има доста писано от академик Б.А.Рыбаков - за съжаление коментиращ нещата в светлината на великоруският национализъм ... Имам в предвид "Черняховската археологическа култура" и нейните носители, които за мен са именно тези визирани от мен по-горе народи, на траки-гети-готи ... които на някои не са угодни та съзнателно разпокъсват вътрешно етноснатите релации при същите ?
цитирай
21. djuliana - Здравейте , родолюбци
04.03.2016 05:48
Моля , обърнете внимание на този коментар във връзка с книгата - пращам линк .......не е добре да се приема за истина ако няма доказателства ..http://bghistory-letopisec.blogspot/2015/09/stop-chertkovs-lie-from-1842-which.html?spref=fb

Поздрави
цитирай
22. andorey - За тоя боклук Милчев ли става въп...
18.03.2016 20:21
За тоя боклук Милчев ли става въпрос...? Платен агент на КГБ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andorey
Категория: История
Прочетен: 2141601
Постинги: 353
Коментари: 2326
Гласове: 5588
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031