Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2023 10:32 - И тази година ни няма сред народните будители
Автор: andorey Категория: История   
Прочетен: 17072 Коментари: 8 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    И тази година премина денят на Народните будители и нас отново ни няма там - в класациите. Няма да ни има и следващата година и по-следващата и т.н. докато има номинации и класации. Свикнали сме вече с тази мисъл.
    Това е съдбата на истинските будители - делата им да останат незабелязани и те да не бъдат припознати. И може би само посмъртно да получат признание.
    Не говоря по принцип за хората в блог бг, където има препубликувани много чужди материали, а и не малко от авторските материали не стават за четене. Но и тук сред обичайната посредственост и претенциозност, се срещат хора и текстове, като вършат своето просветителско дело, незабелязано и ненатрапчиво.
    Но ако ги няма в други номинации и класации, искам поне аз да отбележа няколко имена. Ще започна с Иван Симеонов - Леонлеонов в блог бг, който неуморно пише за истинската българска история и се опитва да накара хората да я разберат и да мислят. Това е истинският будител - той кара хората не само да се учат, а най-вече да се научат да мислят самостоятелно, да са смели в своите действия и да са независими. Само такива хора могат да творят, да направят нещо истинско.
    Павел Серафимов - Спароток отдавна вече не пише в блог бг, а в друга онлайн платформа, но текстовете му тук остават все още много четени. Единствената ми забележка към него е, че улитна повече към национализма, отколкото трябва, но може би това е нужно днес. Ще разберем. Мартин Константинов - Прародината също вече рядко пише тук, но затова пък текстовете му са доста четени. И към него същата забележка.
   С Милена Върбанова също се срещнахме тук в блог бг. Един нейн текст, за българите в Италия, първият публикуван тук, ме вдъхнови така, че го препратих на много хора, занимаващи се с история. Тя също престана да пише тук и се отдаде повече на политически призиви и писания, за което напълно я разбирам. При мен е същото - не мога да пиша за история и да си правя спокойно научни изследвания, когато под краката ми гори. Подвластен на национализма е и Ангел Щапаров. В блог бг пишеше и генерал Любен Пандев - Демограф, но и той не пише тук от близо десетилетие. Отдал се е на културна дейност в родния си, исторически град. Той алармира за демографския проблем в България още от тогава, но политиците едва съвсем наскоро взеха да чуват този и подобни призиви.
    Аз лично съм получил известно признание за труда си през годините, за което съм благодарен на всички хора, които са ми го дали. А това е много важно на моменти, за да продължи човек делото си. Но така или иначе ние си продължаваме с нашата дейност , с признание или без признание, защото това си е съдба - да бъдеш истински будител.





Гласувай:
2



1. radostinalassa - Леон и Щапаров смятат, че..
02.11.2023 15:50
Ахил е бил бял негър. Това будителство ли е ?
цитирай
2. radostinalassa - Щапаров смята, че ядрото на бялата раса сме ние и ..
02.11.2023 17:10
Западна Европа. Но всъщност ние принадлежим към източната православна цивилизация, и по гени и по всичко. Това будителство ли е ?
цитирай
3. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Андрей!
02.11.2023 17:16
Трогнат съм много!
Точен си, така е!
Ти самият си с изследователски дух, нещата стоят така, както си ги описал! Всичко е точно така!
Не пиша за чест и слава или пък за пари!
Една добра дума е достатъчна!
Но точно тя се оказва изключително скъпа, дори златото е евтино пред нея!

Благодаря ти приятелю, желая ти творчески и житейски успехи!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Интересно, Радостина?
02.11.2023 17:29
radostinalassa написа:
Ахил е бил бял негър. Това будителство ли е ?

Кое те кара да пишеш, не казвам мислиш, това?
Ти, като специалист в генетикатата, не знаеш ли, че има албиноси?
Явно не знаеш?
Генетичка си, но не можа да обясниш как халогрупата, за която твърдеше, че някой притежава, влияе на характера му
Знаеш ли, аз не копвам оттук , оттам нещо , за да го представя като мое откритие Ценя, че търсиш и се ровиш, но поне маркирай откъде копираш
Греша или не, чужди материали ползвам изключително за справка!
Постара се, искаше на всяка цена,
да загубиш един поддръжник, заради усилията, които полагаш и успя!
цитирай
5. radostinalassa - Този път не ме трият и затова пиша още...
02.11.2023 20:12
Виждала съм циганин албинос. Но той си е циганин, нали така. Само че страда под слънцето. Отдавна не коментирам при тебе, защото остави манафа да ме обижда. Това говори доста. Същото прави и Щапаров.
99% от нашата ДНК е мусорна и тя определя нашия психотип.
цитирай
6. radostinalassa - Добре, ако можеш отговори ми на въпроса...
02.11.2023 20:18
къде е ядрото на бялата раса.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Добре, какво означава мусорна, ...
02.11.2023 20:25
Добре, какво означава мусорна, обясни не само на мен!
Така му звучи като муцунна? Хайде, да не развивам тази тема!
Сега, това за манафа ми звучи като за оня, дето заради Илия намразил и Свети Илия?
Първо , не знам за кого говориш, изясни това! Иначе излиза, че съм в сговор с него? А, със сигурност, щом е такъв, не е от приятелите ми
Информирай ме, обикновено не чета коментари, адресирани към други, което е моя грешка! Вече не го правя!
цитирай
8. andorey - Трия коментари между спорещи, и...
04.11.2023 11:29
Трия коментари между спорещи, изтрих три коментара на Радостина. И аз не мога да разбера какво се опитва да каже.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andorey
Категория: История
Прочетен: 2178544
Постинги: 358
Коментари: 2337
Гласове: 5635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930