Постинг
31.05.2020 07:03 -
Илончо Кътъра и неговите мъскърии
Някой да е чул нещо за за изпращането на Союз МС15 и екипажа му на 17 април тази година към Международната космическа станция? Вероятно не е. Но за сметка на това няма българска медия, която да не съобщава за корабът Дракон на компанията Спейс Екс, която изпраща в момента двама астронавти към МКС.
Това е поредната мъскария, на Илон Мъск и неговата частна компания, прикрита зад високотехнологични постижения и нововъведения, в областта на ракетостроенето, нека така да го кажем.
Мъскариите на Илончо през последните години не са една и две. Те включват както изстрелването на автомобил в космоса, така и разработването на електромобилите Тесла, различни космически програми, нова форма на транспорт Хиперлуп между Лос Анджелис и Сан Франциско и не на последно място името на последното дете на Мъск и канадката Граймс кръстено с цифри и знаци вместо с име. Какво против имам този американски визионер (роден в Южна Африка и избягал оттам за да отърве редовната военна служба), който харчи с широка ръка парите на инвеститорите и на американското правителство за авангардни и високотехнологични проекти? Малко ли проблеми и съмнителни личности имаме ние в България, а и навсякъде по света, че да се заяждам с представителните личности на САЩ?
Именно затова, защото целият свят все още гледа към Америка като към световната столица, гледа към нейните личности като пример за подражание, гледа към Америка като носител на висши ценности и висока култура във всеки един смисъл. А какво получаваме насреща - Илон Мъск, Бил Гейтс, Стив Джобс, Марк Зукърбърг, Джеф Безос и прочее американски мениджъри, лидери, милиардери и визионери. В по голямата си част тези хора нямат личен пробив в науката или собствен принос в научното развитието на високите технологии. Повечето от тях са комбинатори на различни постижения на по малки компании или останали неизвестни за нас изследователи и изобретатели в различните области. Ако все пак тези хора имат някакъв принос, то е именно в комбинирането, в създаването на нов продукт от наличните вече достижения в науката. А доколко наистина са световни лидери и визионери е дискусионен въпрос.
Факт е че например, че всичките проекти на Илон Мъск изразходват огромен паричен поток, с невъзможна възвръщаемост, и на частните инвеститори и на американското правителство, което щедро спонсорира прогресивните му проекти. Дори представителният и завладяващ автомобил Тесла, най-масовият продукт създаден от компанията на Мъск, е твърдо на загуба, от самото си създаване до ден днешен, а вероятно и за в бъдеще.
В старобългарският език има дума мъскъ, която означава муле или кътър. Дума мъска се среща и в някои балкански говори. Дали пък фамилното име на Илон Мъск не означава нещо подобно...?
Това е поредната мъскария, на Илон Мъск и неговата частна компания, прикрита зад високотехнологични постижения и нововъведения, в областта на ракетостроенето, нека така да го кажем.
Мъскариите на Илончо през последните години не са една и две. Те включват както изстрелването на автомобил в космоса, така и разработването на електромобилите Тесла, различни космически програми, нова форма на транспорт Хиперлуп между Лос Анджелис и Сан Франциско и не на последно място името на последното дете на Мъск и канадката Граймс кръстено с цифри и знаци вместо с име. Какво против имам този американски визионер (роден в Южна Африка и избягал оттам за да отърве редовната военна служба), който харчи с широка ръка парите на инвеститорите и на американското правителство за авангардни и високотехнологични проекти? Малко ли проблеми и съмнителни личности имаме ние в България, а и навсякъде по света, че да се заяждам с представителните личности на САЩ?
Именно затова, защото целият свят все още гледа към Америка като към световната столица, гледа към нейните личности като пример за подражание, гледа към Америка като носител на висши ценности и висока култура във всеки един смисъл. А какво получаваме насреща - Илон Мъск, Бил Гейтс, Стив Джобс, Марк Зукърбърг, Джеф Безос и прочее американски мениджъри, лидери, милиардери и визионери. В по голямата си част тези хора нямат личен пробив в науката или собствен принос в научното развитието на високите технологии. Повечето от тях са комбинатори на различни постижения на по малки компании или останали неизвестни за нас изследователи и изобретатели в различните области. Ако все пак тези хора имат някакъв принос, то е именно в комбинирането, в създаването на нов продукт от наличните вече достижения в науката. А доколко наистина са световни лидери и визионери е дискусионен въпрос.
Факт е че например, че всичките проекти на Илон Мъск изразходват огромен паричен поток, с невъзможна възвръщаемост, и на частните инвеститори и на американското правителство, което щедро спонсорира прогресивните му проекти. Дори представителният и завладяващ автомобил Тесла, най-масовият продукт създаден от компанията на Мъск, е твърдо на загуба, от самото си създаване до ден днешен, а вероятно и за в бъдеще.
В старобългарският език има дума мъскъ, която означава муле или кътър. Дума мъска се среща и в някои балкански говори. Дали пък фамилното име на Илон Мъск не означава нещо подобно...?
ЩАСТИЕТО ИДВА ОТ НЕБЕТО
Ленин очистил Россию от богатых, Сталин ...
Развитието на човечеството след Атлантид...
Ленин очистил Россию от богатых, Сталин ...
Развитието на човечеството след Атлантид...
на типичния завистлив, комплексиран и вероятно мързелив и некадърен българин!
цитирайЕлектрическият транспорт ще довърши планетата. Съжалявам. Не виждам НИТО ЕДНА причина да се мине на електроавтомобили и камиони. На тоя свят има едно нещо като елементарна математика. Както и да го получиш електричеството: откъде бе, уважаеми потребители, ще дойде....я си сметнете колко гигавата само за един автопарк от милион автомобила, камионите отделно и автобусите...
Горе-долу толкова са леките коли в България само :).
Освен произведен, токът трябва и да се достави. Е те сега си ...майката...окончателно.
С пощенски гълъб не става. С планинско куче-спасител още по-малко.
Има и едно нещо като трансформатор, дето трябва да направи от киловолти нещо до около 100 В, че ако токът тресне шофьора, да има шанс да оживее...
Пет автомобила зареждат всеки по 500 квтч едновременно (за един час, да допуснем). Два и половина мегавата. Един милион коли делим на 24 часа. 20 800 мегавата непрекъсната мощност само за леките коли (числата са силно занижени, да кажем с еквивалента на пълен резервоар бензин или дизел и пробег 600-800 км).
Като как си я представихме далаверата? ЗА ЦЕНАТА НА ТОКА НЯКОЙ НЕ ПОМИСЛИ ЛИ?
ВИЗИОНЕРИте И УМНИЦИте- В АНТАРКТИДА! НЕ НА КАПИТАЛОВИЯ ПАЗАР - ТАМ ТАКИВА НЯМАТ МЯСТО! Всичко рано или късно завършва с гръм и трясък, а после оправдания и потулване - не се ли нагледахме вече?
Като я направят земен рай с умните си глави, ще ги признаем за планетарни герои.
цитирайГоре-долу толкова са леките коли в България само :).
Освен произведен, токът трябва и да се достави. Е те сега си ...майката...окончателно.
С пощенски гълъб не става. С планинско куче-спасител още по-малко.
Има и едно нещо като трансформатор, дето трябва да направи от киловолти нещо до около 100 В, че ако токът тресне шофьора, да има шанс да оживее...
Пет автомобила зареждат всеки по 500 квтч едновременно (за един час, да допуснем). Два и половина мегавата. Един милион коли делим на 24 часа. 20 800 мегавата непрекъсната мощност само за леките коли (числата са силно занижени, да кажем с еквивалента на пълен резервоар бензин или дизел и пробег 600-800 км).
Като как си я представихме далаверата? ЗА ЦЕНАТА НА ТОКА НЯКОЙ НЕ ПОМИСЛИ ЛИ?
ВИЗИОНЕРИте И УМНИЦИте- В АНТАРКТИДА! НЕ НА КАПИТАЛОВИЯ ПАЗАР - ТАМ ТАКИВА НЯМАТ МЯСТО! Всичко рано или късно завършва с гръм и трясък, а после оправдания и потулване - не се ли нагледахме вече?
Като я направят земен рай с умните си глави, ще ги признаем за планетарни герои.
ISTINA!
цитирайНека се понаучат първом, че после "хоп" да извикат. Надути, арогантни, като цяло- неспособни копелдаци.. знаете кои.. но ПОДКУПВАТ специалисти от чужбина, да им оправят фърчитехниката. Основно- немци и руси.
Колкото до теслИте на Мъск- в цял Мюнхен има няма 10 броя да се търкалят, докато електромобили от кол и въже - немски, европейски, жълти, ги има с десетки хиляди.
цитирайКолкото до теслИте на Мъск- в цял Мюнхен има няма 10 броя да се търкалят, докато електромобили от кол и въже - немски, европейски, жълти, ги има с десетки хиляди.
година за цяла Германия... Революция буквално :). Отново ще стане "който сварил - той натоварил" :). Има време, ще се освестят.
цитирайАз не съм против електромобилите. Даже напротив. Нямам представа дали това, което пише Добродан е вярно. А енергията от соларни паркове, не може ли да се използва за електромобилите?
Аз съм срещу поведението на американските милиардери, визионери. Вярно е, че помагат на децата от третия свят и на световната здравна организация и т.н., но има едно но, за което писал съм накратко по горе.
цитирайАз съм срещу поведението на американските милиардери, визионери. Вярно е, че помагат на децата от третия свят и на световната здравна организация и т.н., но има едно но, за което писал съм накратко по горе.
petgrig написа:
на типичния завистлив, комплексиран и вероятно мързелив и некадърен българин!
А, ето един работлив, емпатиен, със самочуствие, и успял българин - https://www.marica/svqt/koy-e-kiko-donchev-balgarinat-do-ilan-mask-snimki#anchor-comments
АЕЦ “Козлодуй” е един от основните фактори за устойчивото развитие на България и е елемент с особена важност от енергийния микс на страната. Атомната централа има най-голям дял в националното електропроизводство.
През последната година (2002 г.), когато работеше с всичките си шест инсталирани мощности, атомната централа произведе рекордното в своята история количество електроенергия – 20 221 719 MWh, с което достигна 47,3% дял в общото eлектропроизводство на страната.
Ако данните са верни, делим количеството произведена ел. енергия на 365 дни.
Получаваме 55 402 Мегават/часа ЗА ДЕНОНОЩИЕ. Или 2308 Мв (мегавата) като мощност на час.
Почти ДЕВЕТ ПЪТИ ПО-МАЛКО от нужната да се захрани броя само на леките автомобили. Надявам се така да е по-разбираемо за ентусиастите :).
Забравете и за водородния двигател (в тоя му вид, който се мъчат друга група ентусиасти да изработят. Водородът е ИМПЛОЗИВНО гориво и си трябват гимнастики (ще опрем до парния двигател накрая :):):).
Ако някой успее по каталитичен или не знам какъв път :) да разложи водата на съставни елементи, какво мислите, че ще стане със Световния океан примерно?
Точно така, някой мъченик ще го взриви :).
цитирайПрез последната година (2002 г.), когато работеше с всичките си шест инсталирани мощности, атомната централа произведе рекордното в своята история количество електроенергия – 20 221 719 MWh, с което достигна 47,3% дял в общото eлектропроизводство на страната.
Ако данните са верни, делим количеството произведена ел. енергия на 365 дни.
Получаваме 55 402 Мегават/часа ЗА ДЕНОНОЩИЕ. Или 2308 Мв (мегавата) като мощност на час.
Почти ДЕВЕТ ПЪТИ ПО-МАЛКО от нужната да се захрани броя само на леките автомобили. Надявам се така да е по-разбираемо за ентусиастите :).
Забравете и за водородния двигател (в тоя му вид, който се мъчат друга група ентусиасти да изработят. Водородът е ИМПЛОЗИВНО гориво и си трябват гимнастики (ще опрем до парния двигател накрая :):):).
Ако някой успее по каталитичен или не знам какъв път :) да разложи водата на съставни елементи, какво мислите, че ще стане със Световния океан примерно?
Точно така, някой мъченик ще го взриви :).
Пак да попитам за слънчевата енергия и превръщането и в електроенергия - не е ли това пътя към зареждането на електромобилите, а и не само...?
цитираймного различно се получава. Ако панелите са последно поколение, пряко сили допускам 1000 кв. км да решат въпроса с личния автопарк, като това включва и нужните резерви за през нощта. 1,7 кв/м произвеждат 0,25 квт на час, 7 кв/ м дават киловат мощност. Това обаче при 4 часа слънцегреене на ден, затова ги смятам така площите.
цитирайmorskipesni написа:
Нека се понаучат първом, че после "хоп" да извикат. Надути, арогантни, като цяло- неспособни копелдаци.. знаете кои.. но ПОДКУПВАТ специалисти от чужбина, да им оправят фърчитехниката. Основно- немци и руси.
Колкото до теслИте на Мъск- в цял Мюнхен има няма 10 броя да се търкалят, докато електромобили от кол и въже - немски, европейски, жълти, ги има с десетки хиляди.
Колкото до теслИте на Мъск- в цял Мюнхен има няма 10 броя да се търкалят, докато електромобили от кол и въже - немски, европейски, жълти, ги има с десетки хиляди.
Тъй тъй....
Ай ся дай логично обяснение, ако изобщо някаква мисловна дейност ти е присъща, що страна като Русия, в която има какво ли не, не е намерила начин да си задържи умните хора, за да дават идеите си на нея, а ги гони и ги принуждава да го правят навън? Пробвай няколко пъти, пък последния може и да стигнеш до нещо като мъъъничко прозренийце:)
Търсене