Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2015 13:13 - Владетелят Фарнак от Именника на българските князе
Автор: andorey Категория: История   
Прочетен: 7350 Коментари: 9 Гласове:
2

Последна промяна: 29.01.2015 15:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

   Преди година (всъщност преди две) потърсихме отговор на въпроса кой е владетелят Авитохол, с когото започва Именника на българските князе.

 

   Дойде време да разгледаме и втория владетел от този списък – Ирник.

 

   Основната причина някои автори да свързват името на владетеля Авитохол с хуна Атила е точно името на този втори владетел Ирник.

 

   Още в самия край на ХІХ в. Йоаким Маркварт прокарва хипотезата, че под упоменатите в Именника два първи „хана” Авитохол и Ирник следва да се разбира вождът Атила и неговият трети син Ернах, водач на хуните между 453 и 466 г. След разгрома на хунския племенен съюз, Ернах се установява в Малка Скития (Северна Добруджа) около 466 г. с няколко отряда хуни.

 

   Въпреки приликата между имената на Ирник и Ернах много автори не са съгласни с предложената от Маркварт хипотеза и я подлагат на сериозна критика.

 

   В няколко статии говорихме за възможността под името Авитохол да се крие неправилно записаното име на тринадесет от селевкидските владетели с името Антиох.

 

   http://andorey.blog.bg/history/2013/01/10/koi-e-legendarniiat-vladetel-avitohol-ot-imennika-na-bylgars.1040574

 

   Още едно доказателство в тази посока е и името на владетеля Ирник, което най-вероятно отговаря на името Фарнак – І или ІІ.

 

   Фарнак ІІ е понтийски цар на Боспорското царство от 63 до 47 г. пр.н.е. Син е на Митридат VІ Евпатор, който е един от най-силните и опасни противници на късната Римска република. Той води три от т.нар. Митридатови войни срещу трима от най-изтъкнатите римски генерали.

 

   Митридат VІ е син на Митридат V Евергет и внук на Фарнак І.

 

 image

 

 
   Монета на Фарнак І (Понт) - първа половина на ІІ в. пр.н.е.

 

   Митридат VІ Евпатор е също така и внук на прославения селевкидски владет Антиох ІV Епифан.

 

   Прогонен от римляните, Фарнак ІІ бяга в Боспорското царство, в североизточните черноморски земи, точно там където след векове историците поставят границите на Стара Велика България.

 

   По време на римските граждански войни, Фарнак ІІ се опитва да спечели обратно Понтийското царство. През 47 г.пр.н.е. в битката при Зела, той се изправя срещу Гай Юлий Цезар. Битката е кратка, спечелена от Рим, и дава повод на Цезар да изрече думите - Veni, vidi, vici. Останала в историята фраза - Дойдох, видях, победих.

   Така виждаме пряката династична връзка, между Антиох и Фарнак, както и между първите имена записани в Именника на българските князе Антиох - Авитохол и Фарнак - Ирник.

image

   Златна монета на Фарнак ІІ - управлявал Боспорското царство от 63 до 47 г. пр.н.е.

 

 
   Да ни е честит, братя българи!





Гласувай:
3



1. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
23.01.2015 13:45
Каква е тракийската връзка на МитридатVІ според тебе Той за кратко присъединява днешното ни Черноморие към царството си, но е победен от Лукул Интересно е, че са засечени автономни монети на Анхиало с неговия образ, което дава основание, да се счита, че са от този период
Факта, че се допуща монетосечене, говори, че той не е колонизатор на новите земи, а само ги е присъединил към царството си
Какво мислиш за тази версия?
цитирай
2. andorey - Здравейте г-н Симеонов! По вр...
23.01.2015 16:58
Здравейте г-н Симеонов!
По времето на Митридат VІ Евпатор Понтийското царство достига широки граници, обхваща почти цялото черноморско крайбрежие -
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82_VI#mediaviewer/File:PonticKingdom.png
Той самия казва че е потомък на Александър Велики и от друга страна на персийския цар Дарий. Тракийската му линия идва точно от (трако)македонските му предци. Докато от Дарий идва персийско-иранската.
цитирай
3. lado - ....
23.01.2015 19:41
гадаене на боб
Нема оригинал на списъка. Има 3 късни преписа, намерени подозрително къде и как.

Като се найде, ше приказваме
цитирай
4. andorey - гадаене на боб Нема оригинал на ...
23.01.2015 20:18
lado написа:
гадаене на боб
Нема оригинал на списъка. Има 3 късни преписа, намерени подозрително къде и как.

Като се найде, ше приказваме


Гадаенето на боб - при господин Милчев - Баснописеца.
цитирай
5. amitaba - Здравей Андрей, поздравявам те за смелостта и последователността
24.01.2015 10:09
Теорията ти за първите владетели на българите е революционна, но последователността, с която анализираш Именника и календарните термини в него, през последните години постепенно формираха един контекст, в който невероятните на пръв поглед твърдения добиват логическа обоснованост и убедителност. Но на читателите, които не познават предишните ти публикации, вероятно ще им бъде невъзможно да те разберат и да ти повярват само от тази публикация. Издай книга!
цитирай
6. andorey - Да, така е. Много благодаря, ще и...
24.01.2015 11:56
Да, така е. Много благодаря, ще издам книга. Само да се отвори време и възможност...
цитирай
7. leonleonovpom2 - Ами той има книга !
28.01.2015 21:43
Много подробно и задълбочено е изложил кои са Българите в нея
Разбира се, може да последва и втора, нещата се развиват
Но, за да не е потърпевш, защото пишещият в България стойностни неща автоматически става потърпевш, най -малко финансово, необходимо е някой ценител/ или меценат/ твърдо да застане зад него
Да го финансира
Защото в България битува мнението, че този труд е безплатен Дори самото писане да се минава за безплатно , за самата книга, за отпечатването й има разходи с четири цифрена сума
Да, тези ,които дават такава оценка на писането, не го умеят, затова е така!
цитирай
8. andorey - Да, точна така е г-н Симеонов. . . ...
29.01.2015 15:54
Да, точна така е г-н Симеонов... Засега в ролята на меценати са моите дядовци и прадядовци, които са ми оставили едно или друго материално наследство... Паля им редовно свещ за това че са ми осигурили тази материална независимост, която ми дава възможност да се чувствам значително свободен и да правя много неща...
цитирай
9. shtaparov - "Анализът" още преди ...
01.02.2015 21:33
"Анализът" още преди около 2 год. категорично е установил,че Ирник,Фарнак и Ернах са различни варианти на едно и също име,поради което подкрепям идеята на автора- заключението му по принцип е вярно! Моите изводи обаче са малко по-други: бидейки някогашни Кимери,Хуните (които са Царско племе на Българите и Царски Скити) имали тясно родство с народите,обитавали Боспорското царство още от неговото създаване. Съответно на това,имената на много от Боспорските царе,нерядко съвпадащи малко или много с Българските,са част от именната система на нашите деди,затова не е невъзможно едно и също име да е било носено в различно време от различни владетели- едни от тях известни,а други- "анонимни" до момента. Затова моето мнение е,че името Ирник (Перник= Перуник,Фарнак и пр.) е носено в случая не от Боспорски,а от Български владетел. Впрочем разликата между едното и другото е повече формална отколкото фактическа понеже и без това знаем,че повечето Боспорски царе са носели Тракийски (Български) имена.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andorey
Категория: История
Прочетен: 2148597
Постинги: 353
Коментари: 2326
Гласове: 5596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031