Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2018 08:00 - Българи и македонци
Автор: andorey Категория: История   
Прочетен: 2096 Коментари: 7 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Ако ние българите имаме най-близки братя или братовчеди на Балканите, то това са македонците. Мисля по този въпрос няма спор...
    Първо, езикът ни е еднакъв и най-вече граматиката. Тази граматика, се различава от граматиката на "славянските" езици. Писано е по този въпрос, а и аз съм писал преди няколко години.

    Второ - историята ни е обща, като регион - Балканите, и второ, история с много общи герои, исторически събития и т.н.
    Общ е и етническият ни произход, и той е такъв от най-дълбока древност, а не от времето на Средновековието, и това е също важно да се разбере.
    И българи и македонци са в основната си част наследници на старото балканско население, от преди Христа, което може да наречем и трако-пеласгийско и илирийско и по още няколко начина...
    Това, което ни разделя днес е следното... Първо, безумната теория за тюркско-монголския произход на прабългарите. Тази теория е наистина безумна, защото т.нар. прабългари не са друго, освен роднини на същото това балканско население, живели от северната страна на Дунав. Щом от едни истински траки, скити или славяни историческата наука успя да направи тюрки-алтайци, с далечен азиатски произход, значи в историческата наука всичко е възможно... За съжаление.
    Т. нар. прабългари идват от земи, от Северното Черноморие, където още от дълбоката античност живее тракийско (разбирай сродно на балканското) и скитско (разбирай сродно със славянско) население. Така, както части от тракийския етнос в древността се заселват в Мала Азия и по-нататък, достигат чак към Иран и Индия, така се заселва и на север, достигайки чак до Северно море, още в хилядолетието преди новата ера. Този процес продължава и през Античността, повече по политически, отколкото по икономически причини. Това е бягството на големи групи балканско население на север под настъплението на Римската империя на Балканите. Това е дълъг процес който продължава няколко столетя. Имаме подобни примери и през Средновековието и през Възраждането ако щете (например преселването на бесарабските българи в Русия).
    По времето на Римската империя много тракийски племена, със своите предводители преминават на северната страна на Дунав, за да запазят независимостта си. А после когато Рим завладява Дакия, бягат и още по на север. Много македонски (трако-македонски) племена правят същото, още през 2 век преди новата ера, генералите и войниците на Персей след поражението от Рим, се оттеглят на север.
    Какво се случва през Ранното средновековие? На Балканите се заселват славяни (т.е. северни траки) и прабългари (трако-скити). Славяни се заселват повече в земите на днешна Македония и Гърция, и на днешните Западни Балкани, дори повече отколкото на територията на днешна България. В този смисъл Сърбия, Хърватия, Босна, Словения, са в по-голямата си част славянски държави, въпреки достатъчното наличие на старо илирийско (тракийско) население... Може да се каже, че македонците, освен че са основно представители на старото антично население, са дори малко повече славяни и от нас, българите...
    Българите сме също представители основно на старото антично население. А това е все същото трако-илирийско, древнобалканско население.
    Причини за конфликт и разделение между българи и македонци няма. Има само исторически и политически недоразумения, които трябва да бъдат изправени...



Гласувай:
5



1. leonleonovpom2 - Поздрави, Андрей!
15.02.2018 09:05
Още Омир е казал в" Одисея", по повод пътешествието на сина на цар Анхиал в Черно море, че около него живеят много народи с един език!
Кратко и ясно!
Неразборията идва според мен от наличието на Българи в Пакистан и Афганистан
Но и за тях е казано ясно и много
Те са преселниците от Балканите по времето на Александър и след това Масово преселение, за да стане Согдиана, столицата на Согдиййската империя, най-големия град в света тогана Тази империя съществува два века и се управлява от македонски царе След разпада и се появяват много княжества-Кушанското е едно от тях И вече се говори за Българи Има обяснение какво означава името им на местния език
Те се боготворят от пущуните Кои се боготворят? -Справка-испанците от индианците
Та тези Българи ,не са никакви други, освен преселниците огт Александрово време
Пре великото преселение просто се завръщат Затова са и приети така от местните
Описал съм го в постинг, но ти не влизаш в блога ми, не знам защо, затова бях по- подробен
Но дотук, няма нужда от повече описания, работата е ясна, за който иска да я разбере......
Всички тези движения-натам, насам са описани....
цитирай
2. andorey - Благодаря г-н Симеонов! Да който ...
15.02.2018 13:43
Благодаря г-н Симеонов! Да който иска да разбере истината има достатъчно информация вече. Борбата за доказване истинския произход на нашия народ, не съм я спирал и за ден. А местата, където тя се води, надскачат блог бг.
цитирай
3. iliyanv - Изненада от север
15.02.2018 15:15
До края на XVI век населението на Влахия и Молдова говори и пише на език, неразличим от българския. (виж влашките и молдавски грамоти от онова време - Априлов, Милетич, Венелин). След 300 годишни манипулации и намеса в културата , днес в езика на румънците са останали само някакви следи от български език. Изненадата обаче остава при резултатите от генетичните изследвания - румънците са една идея по-близки генетично до днешните българи, в сравнение с македонците.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Щях да захапя блоговия хулиган, ...
16.02.2018 09:00
Щях да захапя блоговия хулиган, защото е и малко умен, но явно си го дресирал!
Да, открил е топлата вода
Земите около Карпатите са били повече време в Българската държава, отколкото сегашните
Власите или валахите са военизирани Бълтари Затова и дълго са устояли на турското нашествие Напразно обаче Шишман е чакал помощ от тях
Какъв е Влад Цепеш-Дракула? Псевдонимът му идва от това ,че цепел тялото на две при набиване на кол! Ами брат му Мирчо?
И до днес имат градове и имена-Български-Търговище например, столицата на Дракула
Дебългаризирането е с участието на папата и Австро-Унгария Налагат измислен език на база френски-тогава международен
Когато в Берлин решават Северна Добруджа да е румънска, кралят бави манифеста В Северна Добруджа никой не знае румънски Написва го със закъснение...на Български
Започващ с извинение, че това е решение на Великите сили, а не негово!
цитирай
5. andorey - Съгласен съм с вас по отношение на ...
16.02.2018 10:18
Съгласен съм с вас по отношение на Молдова, Румъния и власите, но забравяте една важна подробност... Все пак е съществувала латинска основа, върху която се е наложил днешния румънски език. Тази езикова основа идва с романизираното население заселено на Балканите по време на Римската империя. Това население е било заселено основно в днешна Македония и Румъния, където си стои и до ден днешен. Верно е че румънците са смесица между тези латини и славяните (траките, даките, скитите) и т.н. Но все пак с малко помощ отвън латинското начало започва да преобладава...
цитирай
6. leonleonovpom2 - Андрей, за сто и малко повече години ...
16.02.2018 11:44
Андрей, за сто и малко повече години в Северна Добруджа не можеш да намериш хора ,говорещи Български А са говорели само български!Дори Чашеску говореше Български, който после " забрави" И искаше преводач
Та мисълта ми е, има наистина романизирани траки Но не те са основата на днешния румънски народ До началото на 17-ти век населението там е говорело Български и е пишело на Български до средата на 19- ти век Ти си специалист по езиците и сигурно знаеш това
Романизацията започва Австро-Унгария с помощта на папата Факт е, защото за целта е използван френския , а не италианският! Румънският е по - близък до френския, факт е, защото съм бил свидетел, че те предпочитат да говорят на френски Езикът им наподобява френски , но е твърд като Български?!
Така, че е затрито Българското там
Може езикът да им е романски, но имат общи корени с нас Откъм генетика
Но ние имаме общи корени и с италианците....
Както казваше един украинец, всички сме родственици
И това не е далече от истината!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
7. iliyanv - Андорейчо, прощавай - колко прави 2+ 2 ?
16.02.2018 17:01
Къде ти е латинската основа, уа? До 16-ти век я няма. Виж пак в грамотите. Едва молекула латинска основа или киселина няма. Плющенето на недоказани глупости не се толерира в този раздел. В бизнеса с исторически илюзии важи правилото: който казва, той доказва. Нещо, което ти не можеш да докаже за "латинската основа".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andorey
Категория: История
Прочетен: 2149083
Постинги: 354
Коментари: 2326
Гласове: 5599
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031