Постинг
11.12.2014 18:18 -
Кимерийците са траки
Автор: andorey
Категория: История
Прочетен: 7602 Коментари: 12 Гласове:
Последна промяна: 12.12.2014 08:58
Прочетен: 7602 Коментари: 12 Гласове:
7
Последна промяна: 12.12.2014 08:58
Нямаме нужда от тюркското племе на хуните, за да разрешим неяснотите около кимерийците.
Загадъчните кимерийци са всъщност едно от най-източните тракийски племена. Или казано по друг начин кимерийците са едно от най-източните трако-славянски племена.
Така поне разглежда въпроса за кимерийците в средата на 40-те години на 20 век руският академик Н.С. Державин.
Във своята книга "Племенни и културни връзки между българския и руския народ", разсъждавайки върху връзките на траки, славяни, руси и българи, той заявява следното: "Тракийските поселения, разглеждани от нас етногонически като среда, от която приемствено са произлезли по-късно южните славяни, са се простирали от Егейско море до Карпатските планини и от тук на изток в земите на източните или руски славяни, гдето били известни под името кимерийци." По нататък академик Державин продължава: " По всяка вероятност кимерийците етнографски са били източният клон на протославянския народ. По такъв начин българският народ на полуострова (балканския) бил свързан културно исторически с трако-фригийската древност... Със същата древност е свързан културно-исторически и руския народ по данни от ХІІ век, които обаче са засвидетелствувани документално и още от V век пр. Хр."
Тоест славяните са наследници на тракийските племена, едно от които са и кимерийците. Това е накратко заключението на големия приятел на българския народ, академик Державин. Мнение, с което аз съм напълно съгласен.
Загадъчните кимерийци са всъщност едно от най-източните тракийски племена. Или казано по друг начин кимерийците са едно от най-източните трако-славянски племена.
Така поне разглежда въпроса за кимерийците в средата на 40-те години на 20 век руският академик Н.С. Державин.
Във своята книга "Племенни и културни връзки между българския и руския народ", разсъждавайки върху връзките на траки, славяни, руси и българи, той заявява следното: "Тракийските поселения, разглеждани от нас етногонически като среда, от която приемствено са произлезли по-късно южните славяни, са се простирали от Егейско море до Карпатските планини и от тук на изток в земите на източните или руски славяни, гдето били известни под името кимерийци." По нататък академик Державин продължава: " По всяка вероятност кимерийците етнографски са били източният клон на протославянския народ. По такъв начин българският народ на полуострова (балканския) бил свързан културно исторически с трако-фригийската древност... Със същата древност е свързан културно-исторически и руския народ по данни от ХІІ век, които обаче са засвидетелствувани документално и още от V век пр. Хр."
Тоест славяните са наследници на тракийските племена, едно от които са и кимерийците. Това е накратко заключението на големия приятел на българския народ, академик Державин. Мнение, с което аз съм напълно съгласен.
Тагове:
Вигенин и партията му и днес изпълняват ...
"Каза ли някой и дума за миньорите ...
Крачката към новия световен ред е направ...
"Каза ли някой и дума за миньорите ...
Крачката към новия световен ред е направ...
Дешифриране на минойската писменост.
КОЯ Е ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ?
Гигантско опасно растение вирее на Витош...
КОЯ Е ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ?
Гигантско опасно растение вирее на Витош...
"тюркското" племе на хуните ЕИСТОРИЧЕСКИ ФАКТ
И ТО Е ДЪРЖАВОТВОРНИЯТ ФАКТ ПО ТЕЗИ ЗЕМИ,
А НЕ "трако-славянски"ТЕ племена ЧИИТО
"ДЪРЖАВИ" ОБИКНОВЕНО НЕ НАДЖИВЯВАТ СВОЯ ВЛАДЕТЕЛ
ОТДЕЛЕН Е ВЪПРОСЪТ МОЖЕ ЛИ ИЗОБЩО ДА СЕ ПРИЛАГА
ИМЕТО СЛАВЯНИ ЗА ПЛЕМЕНА ПРЕДИ 15-век
ОСВЕН ВЪВ ФОРМАТА СКЛАВИНИ,
КОЕТО ПЪК НЕ Е ЕТНИЧЕСКА ХАРАКТЕРИСТИКА,
А ХАРАКТЕРИСТИКА НА
ОБЩЕСТВЕНО ПОЛИТИЧЕСКИ СТАТУС = НА РОБИ
цитирайИ ТО Е ДЪРЖАВОТВОРНИЯТ ФАКТ ПО ТЕЗИ ЗЕМИ,
А НЕ "трако-славянски"ТЕ племена ЧИИТО
"ДЪРЖАВИ" ОБИКНОВЕНО НЕ НАДЖИВЯВАТ СВОЯ ВЛАДЕТЕЛ
ОТДЕЛЕН Е ВЪПРОСЪТ МОЖЕ ЛИ ИЗОБЩО ДА СЕ ПРИЛАГА
ИМЕТО СЛАВЯНИ ЗА ПЛЕМЕНА ПРЕДИ 15-век
ОСВЕН ВЪВ ФОРМАТА СКЛАВИНИ,
КОЕТО ПЪК НЕ Е ЕТНИЧЕСКА ХАРАКТЕРИСТИКА,
А ХАРАКТЕРИСТИКА НА
ОБЩЕСТВЕНО ПОЛИТИЧЕСКИ СТАТУС = НА РОБИ
Това е поредният мит в българската история - че славяните нямали държавнотворческа традиция. Славяните или трако-славяни създават българската държава, създават Киевското княжество и още много други държави.
Хуни, хуногундури, кутригури, утигури и т.н.тюркски племена нямат нищо общо с българската държава, освен че са били нейни съперници и нейни потисници.
Явно господин Баснописеца е промил съзнанието на доста хора тук.
цитирайХуни, хуногундури, кутригури, утигури и т.н.тюркски племена нямат нищо общо с българската държава, освен че са били нейни съперници и нейни потисници.
Явно господин Баснописеца е промил съзнанието на доста хора тук.
andorey написа:
Това е поредният мит в българската история - че славяните нямали държавнотворческа традиция. Славяните или трако-славяни създават българската държава, създават Киевското княжество и още много други държави.
Хуни, хуногундури, кутригури, утигури и т.н.тюркски племена нямат нищо общо с българската държава, освен че са били нейни съперници и нейни потисници.
Явно господин Баснописеца е промил съзнанието на доста хора тук.
Хуни, хуногундури, кутригури, утигури и т.н.тюркски племена нямат нищо общо с българската държава, освен че са били нейни съперници и нейни потисници.
Явно господин Баснописеца е промил съзнанието на доста хора тук.
Да, мит е , че славяните нямали държавнотворческа традиция. Славяните или трако-славяни създават българската държава, създават Киевското княжество и още много други държави НАЙ МНОГО ДЪРЖАВИ, ЕДНА ОТ ТЯХ СЛАГА НАЧАЛОТО НА ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ И ТЮРКСКАТА ЛИНИЯ СЪЩО Е В КЮПА- СТИГА СТЕ СПОРИЛИ...
Римляните считат кимерите за траки
Митридат дълго време се противопоставя на римляните, докато Лукул не го побеждава Столицата на държавата му е Понтикапея - в Крим!
Но той предприема поход и завладява днешните ни Черноморски земи Не ги прави колонии в днешния смисъл, просто ги счита за свои, че има права над тях!
От този период Анхиало има монети с негов портрет, без да е изписано името му, което ясно подсказва отношението му към местното население
Радвам се, че си написал този материал!
Поздрави!
цитирайМитридат дълго време се противопоставя на римляните, докато Лукул не го побеждава Столицата на държавата му е Понтикапея - в Крим!
Но той предприема поход и завладява днешните ни Черноморски земи Не ги прави колонии в днешния смисъл, просто ги счита за свои, че има права над тях!
От този период Анхиало има монети с негов портрет, без да е изписано името му, което ясно подсказва отношението му към местното население
Радвам се, че си написал този материал!
Поздрави!
Здравейте г-н Симеонов,
за пръв път чувам името Понтикапея, но може би това е бил оригиналът на името Пантикапей... Звучи логично и обяснява произходът на името.
Понеже името кимери звучи неясно и загадъчно и в известно степен мистично има доста спекулации за това кои са те, какви са и т.н. Честно казано, академик Державин не им отделя голямо внимание в своята книжка, но малкото което казва за кимерийците звучи обосновано, а и съвпада с моето мнение по темата кимерийци.
Поздрави!
цитирайза пръв път чувам името Понтикапея, но може би това е бил оригиналът на името Пантикапей... Звучи логично и обяснява произходът на името.
Понеже името кимери звучи неясно и загадъчно и в известно степен мистично има доста спекулации за това кои са те, какви са и т.н. Честно казано, академик Державин не им отделя голямо внимание в своята книжка, но малкото което казва за кимерийците звучи обосновано, а и съвпада с моето мнение по темата кимерийци.
Поздрави!
andorey написа:
Здравейте г-н Симеонов,
за пръв път чувам името Понтикапея, но може би това е бил оригиналът на името Пантикапей... Звучи логично и обяснява произходът на името.
за пръв път чувам името Понтикапея, но може би това е бил оригиналът на името Пантикапей... Звучи логично и обяснява произходът на името.
- Лесно обяснимо е - ако отворим и прочетем "Etymological Dictionary of Greek" на Robert Beekes? - http://iedo.brillonline.nl/dictionaries/content/greek/index.html
- В същият, Beekes обяснява, относно първата съставна част (дума) на топонима "П(о/а)нтиКапей", тоест "Понт" или "Пант" - означавало/идвало във/от Proto-Indo-European *pont-eh1-, *pn̩t-h1, (от същата прото-коренова произхожда и английското) "path" - калка на българското "път" и производното "пътека". Ако и, средновековните компилатори, пишейки за значението на думата "Понт" в гръцкият език ... да ни я превеждат, като "море"?
- За Хезиод думата има и двете значения - море и път.
- Трубачов(руски лингвист академик) я извежда от протоко-реновата(също като Брикс) със смисъл "Път" ?
- Среща се в латинското "понтифекс" с документираното в стар латински, частицата "понт" - като, "мост" ... доста лингвисти ... извеждат етимология на "понтифекс", като "извеждащ/превеждащ/провиждащ - пътя" ?
- Относно втората, част в името на града, тоест "Капей" ... за нея можем, да се отнесем към казаното от Платон, че на "скитската Богиня - майка", името означавало "капи - капка" ... това, което ни е останало в гръкоезичните източници(предимно от 12-ти век и по-късни) за произношение името на тази богиня, ... то звучи, като "Апи" ?!
- Относно становището ви, че "хуни" = "тюрки" - мисля не сте прав?
- С уважение!
Една 3500-тин годишна империя въртяла на пръста си цяла Азия, дала и култура, държавност, мумии и пирамиди не е дело на едно тюркско(Тогава на изток тази дума е неизвестна!) племе а на източно-българската диаспора отведена там от принц Хишдек Хон и наричаща се - хони(хуни). Клонът на нейната царска династия управлява в Източна Европа от 2 -ри век и по-късно създава 5 държави в Европа, между които и Балканска България.
Кимерийците са прародители на 4 германски племена и колкото и да ги спрягате за хуни, славяни или траки, те ще си останат кимерийци, хети и немци.
Славяните абсолютно нищо не са създали на Балканите а са завличани на юг или на север основно от българи и авари .
Траките се опитали да правят държави-княжества, но тъй като имали навик да се самоизяждат и да ограбват и тероризират населението си - нямали успех в тези начинания.
Болшинството тракийски племена са били тюркоезични и родственици на древните малоазийски тюрки от Западна Мала Азия. Затова през 7 век тия от тях, които запазили културата и самосъзнанието от раз се присъединили към преселническата вълна от север, водена от Аспарух и доведеният му брат Кубер и се писали българи.
Такива сведения получаваме от българските източници, а митовете ги създават разни мераклии с развинтена фантазия и богато воображение.
Още повече че не са първите у нас и вероятно няма да са последните.
От такива нямат нужда нито хуните нито техните потомци. Такива са вредни и ненужни дори на самите себе си.
цитирайКимерийците са прародители на 4 германски племена и колкото и да ги спрягате за хуни, славяни или траки, те ще си останат кимерийци, хети и немци.
Славяните абсолютно нищо не са създали на Балканите а са завличани на юг или на север основно от българи и авари .
Траките се опитали да правят държави-княжества, но тъй като имали навик да се самоизяждат и да ограбват и тероризират населението си - нямали успех в тези начинания.
Болшинството тракийски племена са били тюркоезични и родственици на древните малоазийски тюрки от Западна Мала Азия. Затова през 7 век тия от тях, които запазили културата и самосъзнанието от раз се присъединили към преселническата вълна от север, водена от Аспарух и доведеният му брат Кубер и се писали българи.
Такива сведения получаваме от българските източници, а митовете ги създават разни мераклии с развинтена фантазия и богато воображение.
Още повече че не са първите у нас и вероятно няма да са последните.
От такива нямат нужда нито хуните нито техните потомци. Такива са вредни и ненужни дори на самите себе си.
Колкото до Державин той е прав:
...""Тракийските поселения, разглеждани от нас етногонически като среда, от която приемствено са произлезли по-късно южните славяни, са се простирали от Егейско море до Карпатските планини и от тук на изток в земите на източните или руски славяни, гдето били известни под името кимерийци." По нататък академик Державин продължава: " По всяка вероятност кимерийците етнографски са били източният клон на протославянския народ. По такъв начин българският народ на полуострова (балканския) бил свързан културно исторически с трако-фригийската древност... Със същата древност е свързан културно-исторически и руския народ по данни от ХІІ век.."
За това пишат и българските източници, но за разлика от него те знаят за какво пишат и как е станало така, че едните да отидат - там, другите - оттатък и защо едните се казват тъй а другите инак и дори какво означават имената им!
Точно затова са нападките и потулването на това, което популяризирам аз, най-много в този блог.
Кимерийците са източни арийци като славяните и българите, макар да не са говорели еднакви езици. Изгонени са от днешна Украйна от скитите, които дошли от днешен Казахстан. Основната маса заминава в Мала Азия през Кавказ. Тогава.
цитирай...""Тракийските поселения, разглеждани от нас етногонически като среда, от която приемствено са произлезли по-късно южните славяни, са се простирали от Егейско море до Карпатските планини и от тук на изток в земите на източните или руски славяни, гдето били известни под името кимерийци." По нататък академик Державин продължава: " По всяка вероятност кимерийците етнографски са били източният клон на протославянския народ. По такъв начин българският народ на полуострова (балканския) бил свързан културно исторически с трако-фригийската древност... Със същата древност е свързан културно-исторически и руския народ по данни от ХІІ век.."
За това пишат и българските източници, но за разлика от него те знаят за какво пишат и как е станало така, че едните да отидат - там, другите - оттатък и защо едните се казват тъй а другите инак и дори какво означават имената им!
Точно затова са нападките и потулването на това, което популяризирам аз, най-много в този блог.
Кимерийците са източни арийци като славяните и българите, макар да не са говорели еднакви езици. Изгонени са от днешна Украйна от скитите, които дошли от днешен Казахстан. Основната маса заминава в Мала Азия през Кавказ. Тогава.
Подминавам турските твърдения ,че тюрки и траки са едно и също Просто няма никаква връзка помежду си пастирите от Къзълкум и траките Не са дошли тук да търсят радственици / а сиктир/, а паша за овцете Подкупни граничари са ги пускали през проходите По-нататък историята е известна...
В историята не може да се борави с абсолютни категории, особено по отношение народност Част от кимерите може да са участвали във формирането на германския етнос, но да се говори, че са германци по народност е меко казано пресилено
А относно тракийските държавици като говориш, хвърляш ли поглед в съседство , какво е положението?! Как стои въпросът с гръцките? Имат ли единна държава и докато не ги събира насила ,с бой македонецът Филип,, те какво правят?! Полисите държави-прегръщат се и се целуват ли! Никаква разлика от траките, ама никаква, по отношение държавност
Одриското царство е по-дълговечно от обединената от Спарта елинска държава Като се добави и Сапейското, васално на Рим царство, нещата съвсем се обръщат Така, че посмали !
Според тебе Филип и Александър са тюрки, така ли? Преосмисли това и ще си отговориш на някои въпроси, които си задаваш
Защото те не са гърци, това го казва Демостен по адрес на Филип, а Александър ,при безкрайния поход търси войници с които да говори на езика си Това прави по - късно и Константин Велики
цитирайВ историята не може да се борави с абсолютни категории, особено по отношение народност Част от кимерите може да са участвали във формирането на германския етнос, но да се говори, че са германци по народност е меко казано пресилено
А относно тракийските държавици като говориш, хвърляш ли поглед в съседство , какво е положението?! Как стои въпросът с гръцките? Имат ли единна държава и докато не ги събира насила ,с бой македонецът Филип,, те какво правят?! Полисите държави-прегръщат се и се целуват ли! Никаква разлика от траките, ама никаква, по отношение държавност
Одриското царство е по-дълговечно от обединената от Спарта елинска държава Като се добави и Сапейското, васално на Рим царство, нещата съвсем се обръщат Така, че посмали !
Според тебе Филип и Александър са тюрки, така ли? Преосмисли това и ще си отговориш на някои въпроси, които си задаваш
Защото те не са гърци, това го казва Демостен по адрес на Филип, а Александър ,при безкрайния поход търси войници с които да говори на езика си Това прави по - късно и Константин Велики
10.
get -
@ 7. 8. atil - Такива сведения получаваме от българските източници ... на ТЮРКО ЕЗИЧНИТЕ ТАТАРИ ... ?
14.12.2014 13:49
14.12.2014 13:49
- Малко са ни проблемите със ПОЛИТИЧЕСКИТЕ (ПСЕВДО-исторически) напъни на угро-финските "славяни", известни ни като "велико-руси" ... ами трябва да "вЕрваме" на юдо-тюрко-турските БЛЯНОВЕ за "пан-туранско" величие ... ?
- Тюрките като генезис ... са от ШЕСТИ ВЕК ПРЕДИ ХРИСТА ... мястото им е между Орхон - Ордос ... Това е над вътрешна(китайска) Монголия(южен Сибир) ... Дядо ми ако бе прочел едни такива пан-турански БЛЯНОВЕ (дори не и мечти) за произход(местен) от Анатолия и Балкани под вида на "траки", би казал "А посмали манго !".
- Ако искаш да разбереш, колко си далеч от истината - Ето цитати?
I. Прокопий (живял 6-ти век)
1. "the Massagetae whom they now call Huns" (XI. 37)(Масагетите, КОИТО ДНЕС НАЗОВАВАТ Хуни). от Wars Book III: The Vandalic War
2. "Among all these commanders Solomon was from a place in the East, at the very extremity of the Roman domain, where the city called Daras now stands, and Aïgan was by birth of the Massagetae whom they now call Huns; and the rest were almost all inhabitants of the land of Thrace. And there followed with them also four hundred Eruli, whom Pharas led ..." // "Сред всички тези командири Соломон беше от място на Изток, в самия край на Римската област, където град, наречен Daras сега стои, и Aigan > >> по рождение от МАСАГЕТИТЕ КОИТО ДНЕС НАРИЧАМЕ >> ХУНИ << <(!), а останалите са били почти всички жителите на земята Тракия. И следваха тях и четиристотин Eruli, които Pharas доведе ..." Wars Book IV.
II. Evagrius Scholasticus (Ecclesiastical History. Book 3. .)( 6th century AD): "and in Thrace, by the inroads of the Huns, formerly known by the name of Massagetae, who crossed the Ister without opposition".)”… " ... и в Тракия, от набези на хуните, известни по-рано с името Massagetae, който преминават през Истер без да срещнат съпротива ".
- Има още четири цитата от други автори - които казват същото или подобно, за ... Хуните - Масагети ... Амиан Марцелин, Claudian (придворният поет на имп. Honorius and Stilicho) и т.н. ?
П.П.
За да избегнем понятийно и всякакво друго объркване - Ето ви къде се намират река Орхон (станала известна с "орхонската тюркска протописменост) :
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Selengerivermap.png
- А най-вече китайските източници, до втори век стратифицират хсионг ну (ако те са "хуни") това е на извивката на Жълтата река(Хуан хъ) Ордос пустиня:
- Ето ги и въпросният "Ордос": http://polit.ru/media/photolib/2013/11/17/image_1.jpg
цитирай- Тюрките като генезис ... са от ШЕСТИ ВЕК ПРЕДИ ХРИСТА ... мястото им е между Орхон - Ордос ... Това е над вътрешна(китайска) Монголия(южен Сибир) ... Дядо ми ако бе прочел едни такива пан-турански БЛЯНОВЕ (дори не и мечти) за произход(местен) от Анатолия и Балкани под вида на "траки", би казал "А посмали манго !".
- Ако искаш да разбереш, колко си далеч от истината - Ето цитати?
I. Прокопий (живял 6-ти век)
1. "the Massagetae whom they now call Huns" (XI. 37)(Масагетите, КОИТО ДНЕС НАЗОВАВАТ Хуни). от Wars Book III: The Vandalic War
2. "Among all these commanders Solomon was from a place in the East, at the very extremity of the Roman domain, where the city called Daras now stands, and Aïgan was by birth of the Massagetae whom they now call Huns; and the rest were almost all inhabitants of the land of Thrace. And there followed with them also four hundred Eruli, whom Pharas led ..." // "Сред всички тези командири Соломон беше от място на Изток, в самия край на Римската област, където град, наречен Daras сега стои, и Aigan > >> по рождение от МАСАГЕТИТЕ КОИТО ДНЕС НАРИЧАМЕ >> ХУНИ << <(!), а останалите са били почти всички жителите на земята Тракия. И следваха тях и четиристотин Eruli, които Pharas доведе ..." Wars Book IV.
II. Evagrius Scholasticus (Ecclesiastical History. Book 3. .)( 6th century AD): "and in Thrace, by the inroads of the Huns, formerly known by the name of Massagetae, who crossed the Ister without opposition".)”… " ... и в Тракия, от набези на хуните, известни по-рано с името Massagetae, който преминават през Истер без да срещнат съпротива ".
- Има още четири цитата от други автори - които казват същото или подобно, за ... Хуните - Масагети ... Амиан Марцелин, Claudian (придворният поет на имп. Honorius and Stilicho) и т.н. ?
П.П.
За да избегнем понятийно и всякакво друго объркване - Ето ви къде се намират река Орхон (станала известна с "орхонската тюркска протописменост) :
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Selengerivermap.png
- А най-вече китайските източници, до втори век стратифицират хсионг ну (ако те са "хуни") това е на извивката на Жълтата река(Хуан хъ) Ордос пустиня:
- Ето ги и въпросният "Ордос": http://polit.ru/media/photolib/2013/11/17/image_1.jpg
Имам един кратък въпрос към Атил - Хоните (хуните) какъв език са говорили и към коя общност принадлежат - индоевропейска, угро-финска, тюркско- алтайска и т.н.?
цитирайВиждам че всички съзнават древността на българския народ. Само че едни го обясняват с траките, други с тюрките, трети с хоните и т.н.
Не може да се сърдим на никой - за хуни, тюрки и т.н. пишеше и продължава да пише в учебниците по българска история вече повече от сто години...
цитирайНе може да се сърдим на никой - за хуни, тюрки и т.н. пишеше и продължава да пише в учебниците по българска история вече повече от сто години...
Търсене